Metamorfose Verscentrum Staphorst na verbouwing

Foto: Eelco Kuiken

Alle klanten vragen het: hebben jullie de winkel veel groter gemaakt? Het antwoord is nee, maar door de ruimte anders in te delen en andere kleuren te gebruiken, lijkt het Verscentrum Staphorst wel twee keer zo groot.

Verscentrum Staphorst was anderhalve week dicht om een bijzondere metamorfose te laten plaatsvinden. Andere, donkere kleuren en lagere stellingen zorgen ervoor dat alles groter lijkt en de klant veel meer overzicht heeft. Door de andere indeling is de koelafdeling van de groentezaak wel twee keer zo groot en ook is er meer zelfbediening.

Keurslagerij Bergerslag, de Echte Bakker Bergerslag en Hilko Jonkman, de echte Groenteman, delen sinds 1994 samen één dak aan de Ebbinge Wubbenlaan en ze vormen samen Verscentrum Staphorst. Niet zomaar een centrum overigens, maar een gecombineerde winkel met maar liefst zeven sterren. De slagerij heeft er drie, de bakkerij twee en de groentezaak mag ook twee sterren op het raam plakken. Strenge keurmeesters delen die sterren uit. ‘Pure kwaliteit en dat onder één dak’, zeggen de ondernemers.

‘Welke winkel in Nederland kan zeggen dat hij zeven sterren heeft? Ik denk niet eentje’, zegt Roelof Mulder. Samen met zijn vrouw Beertie runt hij de bakkerij en de slagerij. Het echtpaar is eigenaar van het pand. Met de andere kleurstelling en indeling zorgen ze ervoor dat de winkel, hoewel met drie disciplines, nog meer een eenheid lijkt. Als je komt voor je karbonade, word je uitgenodigd om ook brood, banket en groente of fruit mee te nemen. De hoogste kwaliteit binnen handbereik.

Het Verscentrum Staphorst is al jaren een begrip en trekt klanten uit de wijde omtrek. Een grote supermarkt als buurman doet daar niks aan af. ‘Groente en vlees wordt elke dag vers aangeleverd en brood bakken we elke nacht vers. De maaltijden worden elke dag bereid onder het oog van de klant in de open keuken. Dat is natuurlijk anders bij de supermarkt waar je gesneden sla zeven dagen houdbaar is en je worst  uit een dozijn ingrediënten bestaat’, zegt Hilko Jonkman. ‘De trend in duurzaamheid die je ziet, vertaalt zich door naar ons. Klanten willen vers, duurzaam en de hoogste kwaliteit. Wij bieden dat’, zegt Roelof Mulder.

Lees ook: Heel veel lekkers bij open huis Verscentrum Staphorst

Aanmelden nieuwsbrief
Cookieinstellingen